labelفراخوان, فرهنگ و ارتباطات
commentبدون دیدگاه

مراسم بزرگداشت آیت‌الله خوئی با حضور شاگردان در مشهد برگزار می‌شود

به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد رحلت مرجع عالیقدر و فقید جهان تشیع آیت‌الله سید ابوالقاسم خوئی و تجلیل از جایگاه فقاهت مجلس بزرگداشتی با حضور عالمان، شاگردان، اساتید و طلاب حوزه علمیه مشهد برپا می‌گردد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، همزمان با سالروز شهادت سبط اکبر ریحانه رسول الله حضرت امام حسن مجتبی(ع)، به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد رحلت عالم ربانی مرجع عالیقدر و فقید جهان تشیع آیت‌الله سید ابوالقاسم خوئی مجلس بزرگداشتی با حضور علمای اعلام در مشهد برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش، این مراسم بزرگداشت به منظور تکریم و تجلیل از جایگاه فقاهت آیت‌الله خوئی با حضور علما، شاگردان، اساتید، مدیران و فضلای حوزه و دانشگاه روز پنج‌شنبه ۲۶ مهرماه ۹۷ مطابق با هشتم ماه صفر از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۱ در محل مدرسه علمیه آیت‌الله خوئی (زیرگنبد) برپا خواهد شد.

در پیام تسلیت مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت ارتحال این فقیه بزرگ آمده است: “عالم جلیل القدر و فقیه عظیم الشأن حضرت آیه‌الله العظمی آقای حاج سید ابوالقاسم خویی در بسیاری از علوم اسلامی رایج در حوزه‌های علمیه از اساتید مسلم و کم نظیر بحساب می‌آمد. فقیهی بزرگ و اصولی‌ای عمیق و مفسری نوآور و رجالی‌ای صاحب مکتب و متکلمی زبر دست بود. آثار علمی ارزشمند این مرد بزرگ به ده‌ها جلد کتاب در فقه و اصول و تفسیر و رجال منحصر نمی‌شود، هزاران شاگرد تربیت یافته در حوزه‌ی دروس غنی و سرشار او هم اکنون در همه بلاد اسلامی منتشرند”.

بیشتر بخوانید: از «خوی» تا «نجف»؛ نگاهی دیگر به زندگانی آیت‌الله خوئی

بیشتر بخوانید: سید الفقهاء و نابغه الاصول، سید ابوالقاسم خویی به قلم سید عبدالعزیز طباطبائی

بیشتر بخوانید: گزارش تصویری از آیت‌الله خویی در آخرین سال‌های حیات

در بحث پیرامون این مطلب، شرکت کنید

اطلاعات مرتبط

people_altاشخاص مرتبط: ابوالقاسم, خویی (خوئی)
local_offerسایر طبقه‌بندی‌ها: ,

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست