labelدیدگاه و گزارش, فرهنگ و ارتباطات
commentبدون دیدگاه

همایش «فقه هنر» به‌دنبال توسعه مرزهای دانش در این حوزه است

سومین همایش «فقه هنر» ۲ و ۳ بهمن‌ماه سال جاری با حضور اندیشمندان و صاحبنظران برجسته حوزوی و دانشگاهی برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی همازاده همایش دبیر اجرایی سومین همایش «فقه هنر» با اشاره به اینکه «دوسالانه فقه هنر» از سال ۱۳۹۴ با پیام و تشویق مقام معظم رهبری افتتاح شد، به ایبنا گفت: پس از دو دوره برگزاری در موضوعات عام فقه هنر، از دوره سوم با ورود به «فقه هنرها»، مسائل مربوط به مدیوم‌ها و شاخه‌های مختلف هنری را از منظر فقهی و حقوقی بررسی می‌کنیم.

همازاده اضافه کرد: هدف همایش از سفارش این پژوهش‌ها و تبادل آراء حاصل از آن، نیل به یک افق جدید در فهم و چینش مسائل و ابهامات فقهی و حقوقی مربوط به فیلمسازی در کشور و گشایش مسیری کارآمد برای ارائه پاسخ و راهکار در این افق جدید است.

دبیر اجرایی سومین همایش «فقه هنر» گفت: همایش «فقه هنر»، طیفی از مباحث فقهی و حقوقی از حیث روش‌شناسی، موضوع‌شناسی و حکم‌شناسی را ارائه می‌دهد و براساس سیاستگذاری انجام شده و سابقه موجود، به‌دنبال توسعه مرزهای دانش در این حوزه و نه صرفا تکرار مباحث پیشین است.

وی زمان برگزاری این همایش را ۲ و ۳ بهمن‌ماه سال جاری در شهر شیراز اعلام کرد و افزود: اندیشمندان و صاحبنظران برجسته حوزوی و دانشگاهی کشور در کنار جمعی از سینماگران در این گردهمایی علمی به ارائه پژوهش‌ها و دیدگاه‌های خود و تبادل نظر پیرامون آن‌ها می‌پردازند.

همازاده یادآور شد: این همایش با ارائه ۱۵ مقاله و سخنرانی علمی همراه خواهد بود که عمدتا برخی ابهامات و چالش‌های فیلم و سینما را از منظر فقهی و حقوقی مطرح و راهکار مدنظر خویش را ارائه می‌کند.

دبیر اجرایی همایش «فقه هنر» در پایان بیان کرد: همایش همایش «فقه هنر» به همت مدرسه اسلامی هنر و با حمایت سازمان سینمایی وزارت ارشاد و شهرداری شیراز برگزار می‌شود و مجموعه مقالات برگزیده این همایش همانند دو همایش پیشین، در قالب یک جلد نفیس در سال آینده رونمایی خواهد شد.

در بحث پیرامون این مطلب، شرکت کنید

اطلاعات مرتبط

local_offerسایر طبقه‌بندی‌ها: ,

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست