labelحکومت و قانون, مذاهب
commentبدون دیدگاه

پیش‌نویس «مبارزه با خشونت‌گرایی به نام دین» تصویب شد

الازهر مصر از تصویب پیش نویس «قانون مبارزه با ترویج نفرت و خشونت‌گرایی به نام دین» خبر داد و تاکید کرد که در روزهای آتی این طرح به مجلس پارلمانی ارسال خواهد شد.

الازهر مصر از تصویب پیش نویس «قانون مبارزه با ترویج نفرت و خشونت‌گرایی به نام دین» خبر داد و تاکید کرد که در روزهای آتی این طرح به مجلس پارلمانی ارسال خواهد شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، کمیته تهیه طرح «قانون مبارزه با ترویج نفرت و خشونت‌گرایی به نام دین» از پایان پیش نویس این قانون برای ارائه به هیأت کبارالعلما با هدف بحث و بررسی و تقدیم آن به مجلس پارلمانی در روزهای آینده خبر داد.

این کمیته تاکید کرد که بندهای مختلف این قانون با حضور تعدادی از متخصصان و کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا سرانجام اولین پیش‌ نویس این طرح جهت بررسی نهایی و تایید، به هیأت کبارالعلما ارائه شد.

شخصیت‌های دینی و سیاسی ابراز امیدواری کردند که این قانون بتواند مانع از گسترش روز افزون پدیده خشونت‌گرایی و تعصّب نژادی از سوی جریان‌های فکری افراطی شده و ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی مشترک در جامعه را تقویت کند.

گفتنی است که احمد طیب شیخ الازهر مصر پس از افزایش اقدامات تروریستی در این کشور و حمله به مسیحیان، دستور تشکیل کمیته تهیه طرح «قانون مبارزه با ترویج نفرت و خشونت‌گرایی به نام دین» را صادر کرد.

مجرم شمردن کسانی که تشویق به گسترش نفرت و تعصّب قومیتی و مذهبی داشته و در جهت گسترش پدیده خشونت‌گرایی به نام ادیان آسمانی فعالیت می‌کننداز مهمترین اهداف تصویب این قانون است.

بنابر گزارش رسا، این قانون در چهارچوب فعالیت‌های الازهر در راستای مبارزه با خشونت و افراط‌گرایی و نیز تلاش برای گسترش گفتمان اسلام اعتدالی و رویارویی با اندیشه‌های شاذ و خارج از عرف ادیان آسمانی طرح شده است و پس از تصویب هیأت کبار علمای الازهر و رأی مثبت پارلمان اجرا خواهد شد.

در بحث پیرامون این مطلب، شرکت کنید

اطلاعات مرتبط

apartmentمراکز مرتبط: دانشگاه الأزهر
local_offerسایر طبقه‌بندی‌ها: ,

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست