labelحکومت و قانون, ویژه نامه خبرگان رهبری
commentبدون دیدگاه

سیدابراهیم رئیسی نماینده خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری

نام: سیدابراهیم رئیسی نماینده استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری (دوره چهارم)
شناسنامه: متولد ۱۳۳۹ در مشهد. نام پدر: سیدحاجی
تحصیلات و اساتید مطرح: تحصیلات: خارج فقه و اصول، حقوق بین‌الملل خصوصی، مدیریت. اساتید: مقام معظَّم رهبرى، مجتبى تهرانى‏، هاشمی شاهرودی مشکینی، نوری همدانی، خزعلی، فاضل هرندی، محقق داماد، بهشتی، طاهری خرم آبادی، ستوده و مروی خراسانی.
سوابق علمی و اجرایی
سوابق علمی: تدریس سطوح عالی، تدریس قواعد فقه در بیش از ۱۰۰۰صفحه آماده چاپ. تالیفات: «تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق»، «ارث بلاوارث در فقه و حقوق»، «قواعد فقه قضایی»، « تحول در نظارت و بازرسی»، «قواعد فقه عبادی»، «قواعد فقه اقتصادی». سوابق اجرایی: رئیس سازمان بازرسی کل کشور، دادستان انقلاب اسلامی تهران، معاون اول قوه قضائیه. مسؤولیت کنونی: دادستان کل کشور و دادستان کل ویژه روحانیت با حکم مقام معظم رهبری.
توضیحات: ایشان در سال ۱۳۸۵، از طرف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز و به توصیه نخبگان استان خراسان جنوبی برای عضویت در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری، خود را در معرض انتخاب مردم شریف استان آن استان قرار داد و با نظر مثبت بیش از ۸۰ درصد مردم این استان وارد مجلس خبرگان شد. ۲ سال پس از حضور در این مجلس، با رأی خبرگان ملت به عنوان عضو هیأت رئیسه انتخاب و عضویت ایشان در این جایگاه تا اتمام دور چهارم، با رأی نمایندگان محترم مجلس خبرگان تمدید شد. در هیئت رئیسه، مسئولیت بخش اجرایی دبیرخانه را بر عهده گرفت و علاوه بر آن مسئولیت دفتر تهران که مسئول ارتباط خبرگان با نهادها و سازمان‌های مختلف است به ایشان محول شد. عضویت در کمیسیون آئین‌نامه مجلس خبرگان و عضو منتخبِ کمیته تنظیم بیانیه پایانی تمامی اجلاسیه‌ها در دوره چهارم، از سایر مسئولیت‌های وی در این دوره بود.

 

 

 

 

در بحث پیرامون این مطلب، شرکت کنید

اطلاعات مرتبط

apartmentمراکز مرتبط: مجلس خبرگان رهبری
local_offerسایر طبقه‌بندی‌ها: ,

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست