labelاجتهاد و اصول فقه, تازه‌های نشر, تازه‌های نشر
commentبدون دیدگاه

«گزیده سیره پیامبر خاتم (ص)» در ۷ مجلد منتشر شد

در ایام رحلت جانسوز پیامبر خاتم صلى ‏الله‏ علیه ‏و ‏آله و سلم، کتاب «گزیده سیره پیامبر خاتم صلى ‏الله‏ علیه ‏و ‏آله و سلم»، با ۸۶۸ صفحه، در بردارنده ۱۸۸۵ حدیث و متن تاریخى و ۵۱ بیان و تحلیل منتشر شد.

در ایام رحلت جانسوز پیامبر خاتم صلى ‏الله‏ علیه ‏و ‏آله و سلم، کتاب «گزیده سیره پیامبر خاتم صلى ‏الله‏ علیه ‏و ‏آله و سلم»، با ۸۶۸ صفحه، در بردارنده ۱۸۸۵ حدیث و متن تاریخى و ۵۱ بیان و تحلیل منتشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، پیامبر اکرم صلى ‏الله‏ علیه ‏و ‏آله و سلم با راهنمایى و تربیت الهى، بهترین و کامل‏ترین سبک زندگى را برگزید و آن را در لحظه لحظه زندگى پربرکت خود، به عمل درآورد و تا آخرین نفس، بر آن پایدارى ورزید، به گونه‌ای که اکنون ما از پس قرن‏‌ها فاصله، نمایش خیره کننده آن را در آینه گزارش‏‌هاى بسیار فراوان سیره ایشان، نظاره مى ‏کنیم.

پیامبر صلى ‏الله‏ علیه ‏و ‏آله و سلم از خود آغاز کرد و سبک زندگى خود را به صورت الگویى کامل و بى ‏نقص در پیش دید کسانى قرار داد که از زندگى نه زندگى، بلکه سعادت جاوید را مى‏ طلبند. از این رو، سبک زندگى پیامبر صلى ‏الله‏ علیه ‏و ‏آله و سلم، بهترین الگوى عملى براى دستیابى به زندگى مطلوب اسلامى است.

 نگارش کتاب سیره پیامبر خاتم صلى ‏الله‏ علیه ‏و ‏آله و سلم در سال ۱۳۸۵ شمسى که مزین به نام پیامبر اعظم صلى ‏الله‏ علیه ‏و ‏آله و سلم توسط آیت‌الله ری شهری و با همکارى پژوهشگران پژوهشکده علوم و معارف حدیث آغاز شد و پس از هشت سال به منتشر شد.

این مجموعه را مى‌‏توان جامع ‏ترین نوشتار جهت ارائه بهترین الگوى رفتارى مبتنى بر ارزش ‏هاى اسلامى و انسانى نامید. کتاب سیره پیامبر خاتم صلى ‏الله‏ علیه ‏و ‏آله و سلم، هفت جلد و حدود چهار هزار صفحه، در بردارند ۴۶۶۵ حدیث و متن تاریخى و ۵۱ بیان و تحلیل است.

ویژگی‌های کتاب گزیده سیره پیامبر خاتم (ص)

به منظور بهره‏ گیرى همگان از کتاب سیره پیامبر خاتم صلى ‏الله‏ علیه ‏و ‏آله و سلم، گزیده‏ این کتاب با معیارهای ذیل تدوین گردید:

۱- تمام بخش ‏هاى دهگانه کتاب سیره پیامبر خاتم صلى ‏الله‏ علیه ‏و ‏آله و سلم و حدود ۹۰ درصد فصل‏‌ها و ۷۰ درصد عنوان ‏هاى فرعى و شمارى از تحلیل ‏ها و مقالاتِ آن، در این گزیده، آورده شده است. از این رو، مى‏ توان اطمینان داد که این گزیده، جامعیت لازم را داراست.

۲- آنچه بیش از همه تلخیص گردیده، روایات و گزارش ‏هاى متنوّع با موضوع مشابه ‏اند که ذیل فصل‏‌هاى کتاب اصلى، گرد آمده‏ اند.

۳- جامع ‏ترین و گویاترین متن‏‌ها، از منابع معتبرتر، در ذیل هر عنوان، انتخاب گردیده است.

۴- بیشتر توضیحات درج‏ شده در پانوشت ‏ها، حذف شده است.

۵- در پانوشت هر متن، به ذکر حداکثر دو منبع داراى اعتبار بیشتر، بسنده شده است.

فهرست بخش‌های مختلف کتاب گزیده سیره پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم

بخش یکم: درآمدى بر سیره نبوى صلى ‏الله‏ علیه ‏و ‏آله و سلم (۳ فصل)

بخش دوم:نگاهى گذرا به سنّت و سیره پیامبر صلى ‏الله ‏علیه ‏و‏آله و سلم (۴ فصل)

بخش سوم: سیره اخلاقى پیامبر صلى ‏الله ‏علیه ‏و‏آله و سلم (۲۰ فصل)

بخش چهارم: سیره فردى پیامبر صلى ‏الله ‏علیه ‏و‏آله و سلم (۲۰ فصل)

بخش پنجم: سیره پیامبر صلى ‏الله ‏علیه ‏و‏آله و سلم در امور خانوادگى (۷ فصل)

بخش ششم: سیره اجتماعى پیامبر صلى ‏الله ‏علیه ‏و‏آله و سلم (۷ فصل)

بخش هفتم: سیره عبادى پیامبر صلى ‏الله ‏علیه ‏و‏آله و سلم (۱۱ فصل)

بخش هشتم: سیره اقتصادى پیامبر صلى ‏الله ‏علیه ‏و‏آله و سلم (۴ فصل)

بخش نهم: سیره آموزشى و پرورشى پیامبر صلى ‏الله ‏علیه ‏و‏آله و سلم (۲ فصل)

بخش دهم: سیره سیاسى پیامبر صلى ‏الله ‏علیه ‏و‏آله و سلم (۷ فصل)

بخش یازدهم: سیره جنگى پیامبر صلى ‏الله ‏علیه ‏و‏آله و سلم (۷ فصل)

بنابرگزارش انتشارات دارالحدیث، کتاب گزیده سیره پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم، تألیف آیت‌الله ری شهری و با همکاری مرتضی خوش نصیب و ترجمه عبدالهادی مسعودی از سوی پژوهشکده علوم و معارف حدیث، به زبان فارسی – عربی، در قطع وزیری، در ۸۶۸ صفحه به نگارش درآمده است و در سال ۱۳۹۶ با همکاری انتشارات دارالحدیث منتشر شده است.

در بحث پیرامون این مطلب، شرکت کنید

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست